آرین وب ایرانیان

آرین وب ایرانیان

آرین وب ایرانیان

نکاتی که برای خرید کیس سرور باید به آنها توجه کرد

لینک منبع مطلب: نکاتی که برای خرید کیس سرور باید به آنها توجه کرد

 

 

اکثر  مشکلات به وجود آمده برای سرورها مانند  اختلال در سرویس دهی، سرعت پایین و یا داغ شدن بیش از حد ممکن است به خاطر انتخاب کیس سرور نامناسب به وجد بیاید که با نیاز‌های کاربر همخوانی ندارد. می توان با انتخاب یک کیس سرور مناسب، از مشکلات جلوگیری کرد. در این مقاله به نکاتی راجب خرید کیس سرور که باید به انها توجه کرد می پردازیم.

اندازه استاندارد
اولین نکته در خرید کیس سرور، اندازه است. آیا شما قصد دارید از سرور در رک از پیش تعیین شده استفاده کنید یا کیس به صورت جداگانه پیاده سازی خواهد شد. سیستم‌هایی با اندازه استاندارد یک یونیتی صرفا از ۱یا ۲ پردازنده پشتیبانی می‌کنند و این مقدار برای Riser Card به ۱ یا ۲عدد محدود می‌شود. مقدار اتصالات دستگاه‌های ذخیره‌سازی کیس‌ها با اندازه کوچک  ۱یونیتی  بسیار کم و در حالت معمولی ۴عدد است. این مقدار در کیس‌های ۲ یونیتی به ۶یا ۸ عدد هارد دیسک افزایش پیدا می‌کند.  پشتیبانی از پردازنده به چهار عدد در کیس‌های ۴ یونیتی افزایش پیدا می‌کند و همچنین شاهد افزایش تعداد اتصالات هارد دیسک  نیز هستیم.با توجه به نیاز سخت‌افزاری باید اندازه درستی را برای کیس سرور خود انتخاب کنید.

منبع تغذیه
نکته بعدی است که باید به آن توجه داشته باشیدمنبع تغذیه است. افزایش تعداد قطعات سخت افزاری مثل پردازنده، کارت‌های جانبی، شبکه، هارد دیسک و … که در سروروجود دارند باعث افزایش مصرف برق خواهند شد.  یک سرور Full tower به صورت عمومی به منبع تغذیه بین سیصد تا هشتصد واتی نیاز دارد.برای مثال در یک سرور با اندازه یک یونیت که سخت‌افزار چندان قدرتمندی را استفاده نکند، بهره برداری از منبع تغذیه چهارصد تا ششصد واتی مناسب است. این مقدار برای کیس‌های ۲یونیتی به ۶۰۰ تا ۷۰۰ وات افزایش می یابد.همچنین انتخاب منبع تغذیه بستگی  به سخت‌افزاری است که از آستفاده می‌کنید.

سرعت
در نگاه اول، کیس سرور تاثیری روی عملکرد سخت‌افزاری ندارد ولی اینگونه نیست. برای مثال کیس سرور که نتواند از چند کارت شبکه پشتیبانی کند، یا تعداد پردازنده‌های آن مناسب با انتخاب شما نباشد یا میزان حافظه مد نظر شما را پشتیبانی نکند،یا تعداد پردازنده‌های آن مناسب با انتخاب شما نباشد، در نهایت تبدیل به یک سرور گلوگاه می‌شود و نمی‌تواند عملکرد مناسبی را داشته باشد. اگر قصد انتخاب و یا خرید کیس سرور را دارید، مطمئن شوید که مدل مورد نظر بتواند از تعداد پردازنده، هارد دیسک، اتصال شبکه و حافظه مد نظر شما به خوبی پشتیبانی کند .

اسمبل بدون نیاز به ابزار
سرور‌هایی که نیاز به ابزار برای اسمبل ندارند نظر تکنیکی ثابت می‌کنند که فروش بهتری دارند.  هارد دیسک‌هایی که به صورت Hot Plug نصب می‌شوندو یا  فن‌هایی که نیاز به نصب ندارند، می‌توانند امکان جایگزینی بدون نیاز به ابزار یا دانش خاصی را فراهم کنند. حتی اگر دانش و ابزار مناسب برای تعویض قطعات سخت‌افزاری اشاره شده باشد، تعویض کردن این قطعات سخت‌افزاری در فضای بسیار محدود سرور می‌تواند کار بسیارسختی باشد. امروزه  بسیاری ازسرور ها از سیستم اسمبل بدون نیاز به ابزار پشتیبانی می‌کنند.

تهویه
سرورها به انرژی زیادی برای ارائه سرویس‌های مد نظر نیاز دارند و به همین خاطر حرارت قابل توجهی تولید می‌کنند. برای کارکرد مناسب این حرارت باید تهویه شده و هوای خنک جایگزین آن شود. به عنوان مثال یک کیس سرور با اندازه یک یونیت باید حداقل از چهار فن ۵۶ میلیمتری برای تهویه مناسب استفاده کند. منبع تغذیه نیز باید حتما از سیستم تهویه مربوط به خود استفاده کند. بنا به افزایش اندازه استاندارد سرور و استفاده از سخت‌افزار و منبع تغذیه قدرتمند‌تر، اندازه فن‌ها و تعداد آنها برای تهویه مناسب باید افزایش پیدا کند. همیشه توجه داشته باشید که سرور شما از ابزاری که خراب بودن فن‌ها را به شما گوشزد کنند، استفاده کنید. بدین ترتیب از خرابی سخت‌افزاری جلوگیری خواهید کرد.

سازگاری سیستم عامل
این نکته چندان لازم به ذکر نیست اما سرور‌های ناسازگار با سیستم عامل‌های مختلف وجود دارند. قبل از خرید کیس سرور مطمئن باشید که مدل خریداری شده سازگاری مناسب را با سیستم عامل مد نظر شما داشته باشد. بسیار مشکل است که در مدت کوتاه کیسی را برای استفاده انتخاب کنید که از کنترلر RAID مناسب با سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند.

قابلیت Hot-Swap Bay
غیر از اینکه قصد داشته باشید که در تعطیلات آخر هفته نیز کار کنید خرید یک سرور با قابلیت پشتیبانی از دیسک‌های Hot-Swappable پیشنهاد می‌شود. خاموش کردن سرور و اضافه کردن دیسک‌های جدید انتخاب جالبی در ساعات کاری نیستند. وقتی کیس سرور شما بتواند از از قابلیت Hot-Swap پشتیبانی کند برای تعویض یا اضافه کردن دیسک، فن یا دستگاه‌های جانبی نیازی به خاموش کردن سرور نیست.

قابلیت ارتقا
همیشه قابلیت ارتقا را در کیس سرور مد نظر قرار دهید. کیس سرور باید همیشه قابلیت ارتقا به سخت افزار نسبتا جدید را ارائه کند. همیشه توجه داشته باشید که کیس می‌تواند از چند پردازنده، هارد دیسک یا میزان حافظه پشتیبانی کند. اگر در آینده قصد استفاده از یک پردازنده اضافه و یا حافظه رم داشته باشید، کیس بتواند تا حدی نیاز‌های شما را پاسخگو باشد و نیازی به ارتقا وجود نداشته باشد.

افزونگی
از کار افتادن منبع تغذیه را در نظر بگیرید.  همیشه امکان از کار افتادن منبع تغذیه وجود دارد در حالی که ویژگی‌ها و سرعت بسیار زیادی در سرور وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که کیس سرور مد نظر از قابلیت افزونگی مثل پشتیبانی از دو منبع تغذیه پشتیبانی کند. اگر یک منبع تغذیه از مدار خارج شود، شما می‌توانید بلافاصله از منبع تغذیه دوم استفاده کنید و بدین ترتیب زمان بسیار زیادی که قرار بود سرور برای جایگزینی منبع تغذیه از مدار خارج شود، حذف خواهد شد. این ویژگی برای کارت‌های شبکه نیز صادق است.

قفل
بسیاری از سرور‌های فول تاور با اندازه کوچک معمولا در مکان‌هایی نا امن استفاده می‌شوند. به عنوان مثال از آنها در محیط‌های عمومی استفاده می‌شود. برای جلوگیری از مشکلات خواسته یا ناخواسته بهتر است از سرور‌هایی در این مکان‌ها استفاده کنید که دارای امکان قفل کردن پنل هستند. با قفل کردن پنل امکان خاموش یا راه‌اندازی دوباره به صورت اتفاقی از بین خواهد رفت.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۵:۴۴ | نویسنده : آرین وب ایرانیان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.