آرین وب ایرانیان

آرین وب ایرانیان

آرین وب ایرانیان

سرور سوپر میکرو | SuperMicro Server

لینک اصلی مطلب: سرور سوپر میکرو | SuperMicro Server

سوپر میکرو (SuperMicro) یک شرکت فناوری اطلاعات آمریکاس که در سن خوزه ی کالیفرنیا مستقره.

 این شرکت متخصص در سرورها، ذخیره سازی، تیغه ها، راه حل های قفسه، دستگاه های شبکه، نرم افزار مدیریت سرور و ایستگاه های کاری بالا برای مرکز داده، محاسبات ابری، ، داده های بزرگ ، محاسبات با کارایی بالا (High performance Computing) هستش.

در سال ۲۰۱۶ این شرکت هزاران سرور سوپر میکرو رو به یک دیتا سنتر تبدیل کرد و در لیست سریع ترین شرکت های در حال رشد در زمینه ی آی تی قرار گرفت.

 در حال حاظر پارک علم و فناوری با عملیات جهانی گسترش فضای تولید در هلندو تایوان مشغول به کار هستش.

برای مشاهده محصولات سوپر میکرو ما به فروشگاه، سرور سوپر میکرو مراجعه نمایید و یا روی این لینک کلیک کنید : سرور سوپر میکرو – SuperMicro Server

سرورهای سوپر میکرو انواع مختلفی دارن:

سرور سوپر میکرو هم مثل رقیب دیرینه خودش یعنی اچ پی بر ۳ نوع اصلی هستش:

۱-سرورهای برجکی (tower):
این سرورها همونطور که از اسمشون پیداس مثل برج ایستاده قرار میکیرن که البته میتونیم با استفاده از ریل مناسب به داخل رک نصبشون کنیم.

این سرور ها به دلیل حجم بزرگ و صدای زیادی که تولید میکنن در دیتاسنتر ها زیاد استفاده نمیشن و مناسب شبکه های کوچکترن مثل شرکتی که یه سرور ایستاده برای منترل پرسنل خودش داره و مثلا کلاینتها با استفاده از دامین به سرور جوین میشن.

شکل ظاهری سرور های استاده یا tower مثل کیس های خانگی معمولی هستش که اگه ارتفاعشون زیاد باشه بهشون tower گفته میشه و اگه اندازه ی متوسطی داشته باشن به mid tower شناخته میشن.

البته این سرورها به خاطر آلیاژ به کار رفته در ساختشون (بخاطر مقاومت بشتر در برابر ضربه) بسیااااار سنگین تر از کیس معمولی هستن و از نظر وزنی اصلا قابل مقایسه نیستن و همچنین تفاوت قیمت چشمگیری دارن.

قطعات جانبی سرور های ایستاده سوپر میکرو رو  در حین سروریس دهی این نوع سرورها میشه جایگزین کرد که از جمله این قطعات می توانیم به فن های خنک کننده یا هارد دیسک ها و … اشاره کنیم .که این در مورد کامپیوترهای pc عملی نیست.

مدیریت کابل  برای یک مجموعه بزرگ از سرور برج می تونه پیچیده باشه برای همین توصیه میشه که در شبکه های بزرگ استفاده نشه.

در زیر دو نمونه از سرورهای تاور سوپر میکرو رو میبنید:

 

 

 

۲-سرورهای قفسه ای (Rack mount):
شکل ظاهری سرور سوپرمایکرو (SuperMicro Server)  قفسه ای درست مثل سوییچ و روتر هستش. این سرورها به خاطر طراحی ظاهری که دارن در تمام محیط ها و دیتا سنتر ها قابل استفادن

و میتونن به وسیله ی ریل یا با استفاده از سینی مخصوص داخل رک نصب بشن یا حتی بر روی هم قرا بگیرن که البته مورد آخر مخصوصا برای تعداد سرور بالا به دلیل بالا رفتن وزن و ایجاد فشار روی سرورها به هیچ وجه توصیه نمیشه.

این سرورها به دلیل بهینه سازی  در ابعاد و فضای مورد نیاز برای نصب، سهولت هنگام تعویض قطعات و همچنین مدیریت کابلهای متصل شده رو به ارمغان میارن.

سرورهای rack mount هم در محیط های با شیکه های متوسط  و هم در دیتا سنترهای بزرگ قابل استفاده هستن.

 

 

 

 

۳-سرورهای تیغه ای(blade):
این نوع از سرورهای supermicro کمی خاص هستن.به این معنی که داخل محفظه های مخصوص خودشو به اسم شاسی(chassis) قرار میگیرن که البته هر مدل سرور تیغه ای هم شاسی مخصوص به خودش رو داره.

و اینکه این سرور ها هیچکدوم power ندارن و برق مورد نیازشون رو از شاسی دریافت میکنن.

سرور تیغه ای  یک  سرور  با ی طراحی ماژولار بهینه شده برای به حداقل رسوندن استفاده از فضای فیزیکی و انرژی هستش.

سرورهای تیغه ای تعدادی از اجزای خود رو برای باز نگه داشتن فضا و ذخیره ی انرژی حذف میکنه در حالی که هنوز هم یه سرور کامل محسوب میشه

گفتیم که بر خلاف سرور های قفسه ای، سرور تیغه ای به یک شاسی نیاز داره تا برق، فن و اتصال شبکه ی خودش رو تامین کنه.

به این شاسی، Enclosure گفته میشه که تعدادی Blade Server رو دورن خودش نگه میداره.

به مجموعه ی Enclosure و Blade Server ها، Blade System گفته میشه.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: سرور سوپر میکرو، SuperMicro Server،


تاریخ : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۳:۵۹:۴۹ | نویسنده : آرین وب ایرانیان | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.